“A szomszédom megcsinálja neked a weboldalt 25-be, okosba”

… hangzik el olykor a mágikus mondat a céges weboldal témában.
Ahogy a tartalmat olvasod, világossá válik számodra, milyen károkat okozhat a következő 4 általános hiba, amivel a “Dr. mindenhez is! értek” típusú szakavatott szomszédok repertoárjában találkozhatsz és amik súlyos károkat okoznak imidzsedben.

4 kardinális hiba, amire érdemes figyelni!

 

  • Reszponzivitás
  • GDPR adatvédelmi megfelelőség
  • Kinézet
  • Keresőbarát weboldal

Reszponzivitás

Mit jelent a reszponzív weboldal megnevezés ?

Reszponzív weboldal az, ami minden eszközön helyesen, optimálisan jelenik meg tehát számítógépen, tableten és mobilon is egyben marad, “rugalmasan” illeszkedik a megjelenítő eszköz adottságaihoz.

Modern korunkban már alapkövetelmény a reszponzivitás, nem beszélve arról, hogy így a Google kereső is előnyben részesíti honlapunkat.

Továbbá weboldalunkra érkező látogatóink cégünkről alkotott képét javíthatjuk, illetve ronthatjuk annak fényében, hogy honlapunk miképpen teljesít élesben.

GDPR megfelelőség

Mi a GDPR ?

General Data Protection Regulation, azaz Általános Adatvédelmi rendelet. Magyarországon, ezen Európai Uniós rendeletnek 2018 májusától kell megfelelnünk. Célja az adatkezelőnek minősülők által kezelt adatok, alkalmazottak, ügyfelek, magánszemélyek adatainak kezelésére vonatkozó egységes szabályozás. Magyarországon még sok kérdőjel van a témával kapcsolatban, azonban céges weboldalunkra vonatkozóan sokat tehetünk egy megfelelő adatkezelési tájékoztató megiratásával, illetve honlapunk technikai megfelelésével.
Konklúzió: Ne a szomszéddal csináltassuk weboldalunkat, okosba… mivel együttműködés hiányában a bírság a vállalkozás éves árbevételének 4 százaléka, illetve 20 millió euró is lehet.

Kinézet

Gondolom Téged is azonnal lenyűgözött a fenti weboldal, ugye? Engem is hasonlóképpen, rögtön vásárolni akarok…

Ha weboldalt szeretnél, van egy jó és egy rossz hírem.
A jó az, hogy akár ingyen is elkészítheted vállalati weboldalad egy google-ből kikeresett ingyenes szolgáltatóval, saját magad.

A rossz hír az, hogy ezen az oldalon lesz kb 6 darab reklám blokk és több helyen feltüntetve az “ingyenes sablon weboldal mindenkinek” felhívás.

Ha ez neked belefér és ilyen minőségben szeretnéd hirdetni azt amihez a neved adod, szíved joga. Ha viszont szeretnél igényes megjelenést amit büszkén mutathatsz meg, mert egyedi tervezésű, reszponzív, továbbá általad is kezelhető adminisztrációs felülettel van kiegészítve,
úgy gondold át újra!

Keresőbarát weboldal

Mit is jelent?

Röviden annyi, hogy a Google kereső gond nélkül fel tudja térképezni oldalad, továbbá, hogy a weblap megfeleljen bizonyos technikai elvárásoknak. A jó kinézet mellett ezeket a részleteket is fontos számításba venni, illetve a tervezés folyamán elvégezni pl.

  • minimalizáld az oldalra feltöltött képek fájl méretét
  • adj meg hozzájuk alternatív leírást
  • a-kep-cimet-nevezd-el-relevansan.jpg
  • kerüld a fölösleges mozgó effekteket
  • jó ha minél több releváns szöveg található oldaladon
  • legyen reszponzív
  • legyen meg a https:// protokoll domain nevedhez

Rengetek tényezővel segíthető még a folyamat, viszont az említett alapok legyenek meg.

Mit veszítesz ha honlapod NEM felhasználóbarát?

A válasz nagyon egyszerű, pár másodperc után X, a látogató már el is hagyta az oldalad.
Hiába jó a szolgáltatásod, terméked, ha az információt nem tudod átadni, mert a weboldalad fárasztó, nem lehet rajta megtalálni a kívánt tartalmat, nehezen navigálható és technikailag rossz. Így azon erőfeszítésed mely látogatószerzésre és ügyféllé konvertálásra irányul, kárba vész.

Számtalan olyan példával találkoztam, melyekből sokkal több erőt ki lehetett volna hozni.
Ezen NEM érdemes spórolni, magaddal szúrsz ki, ha filléres megoldásokat keresel.

Schiller Renátó

cegarc.hu

A konkurenciád most is fejleszti saját rendszerét,
mert egyre jobb és jobb akar lenni.
És Te?